FANDOM

Godziszewo (kaszb. Gòdzëszewò) – Wieś kociewska w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie starogardzkim, w gminie Skarszewy. Wieś jest siedzibą sołectwa Godziszewo w którego skład wchodzą również miejscowości Marianka i Wybudowanie (11 mieszkańców).

Nazwa wsi datowana jest na 1583 rok. Dawna własność zakonu cystersów. Wcześniejsze nazwy to Gotsowe, Godeschowe, Goseszewo, Godessewo, Godzessewo, Gardczan, Gardschau. Wieś położona nad jeziorem Godziszewskim i rzeką Styną. Leży na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych Gdańsk - Starogard Gdański 222 i Tczew - Skarszewy 224, połączenie autobusami PKS z tymi miejscowościami. Ludność ok. 470 osób. Na terenie wsi znajduje się zabytkowy rokokowy kościół z 1748 roku (Parafia Świętego Jana Nepomucena), cmentarz, szkoła, kilka sklepów, stacja benzynowa (aktualnie nieczynna).

Do 1954 roku miejscowość była siedzibą gminy Godziszewo. W latach 1945–1975 miejscowość administracyjnie należała do tzw. dużego województwa gdańskiego, a w latach 1975-1998 do tzw. małego województwa gdańskiego.