FANDOM

MaracaiboMiasto w północno-zachodniej Wenezueli. Położone nad cieśniną łączącą jezioro Maracaibo z Zatoką Wenezuelską (Morze Karaibskie), stolica stanu Zulia. Najludniejsze miasto Wenezueli – 2634 tys. mieszkańców (2010).

Historia Edytuj

Założone 8 września 1529 pod nazwą Villa de Maracaibo było ośrodkiem kolonizacji okolicznych terytoriów.

W 1668 zostało zdobyte i złupione przez bukanierów pod wodzą François l’Olonnais.

Do czasu odkrycia złóż ropy naftowej w 1917 miasto i port miały zdecydowanie drugorzędne znaczenie. Po 1917 Maracaibo w ciągu kilkunastu lat radykalnie zmieniło swoje oblicze, stając się największym ośrodkiem wydobycia ropy naftowej w Wenezueli i całej Ameryce Południowej.

Wielki ośrodek przemysłowy kraju. Silnie rozwinięty przemysł chemiczny (szczególnie petrochemia), włókienniczy i spożywczy. Poza tym przemysł odzieżowy, drzewny, metalowy, maszynowy i materiałów budowlanych. Duży port handlowy (największy w kraju port naftowy). Port lotniczy o znaczeniu międzynarodowym. Uniwersytet.

W 2007 w mieście rozegrany został mecz finałowy piłkarskich rozgrywek cyklu Copa América.