FANDOM

Zobacz też: Mielenko (województwo kujawsko-pomorskie)

MielenkoWieś w północno-zachodniej Polsce, w województwie zachodniopomorskim, w powiecie koszalińskim, w gminie Mielno. Położona nad Morzem Bałtyckim, na Wybrzeżu Słowińskim.

W 2006 r. Mielenko zamieszkiwało 378 osób, lecz w roku 2018 mieszka ok.500-600 osób.

Nad morzem wyznaczono letnie kąpielisko „Mielenko 215” o długości 100 m, przy wejściu od ul. Brzozowej. W 2012 r. kąpielisko Mielenko spełniało wytyczne wymogi jakościowe dla wody w kąpielisku Unii Europejskiej. W 2013 r. okres sezonu kąpielowego określono od 1 lipca do 31 sierpnia.

W 2007 r. w Mielenku było 79 osób, które płaciły podatek rolny.

W miejscowości ma siedzibę jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej włączona do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.

Ok. 2500 lat p.n.e. w młodszej epoce kamienia była tu osada ludzka. Odnaleziono tu cmentarzysko z epoki kultury łużyckiej, około 1700 lat p.n.e. Zachowało się tu kilkanaście chałup i budynków gospodarczych o konstrukcji szachulcowej, pochodzących z XIX wieku, z charakterystycznymi naczółkowymi dachami.

Znajduje się w niej aleja lipowa oraz pozostałości wałów obronnych po 3 grodziskach z IX i X wieku.

Gmina Mielno utworzyła jednostkę pomocniczą sołectwo Mielenko, obejmujące jedynie miejscowość Mielenko. Mieszkańcy wsi wybierają sołtysa oraz radę sołecką, która składa się z 3 do 7 osób.