FANDOM

Sanktuarium Matki Boskiej Królowej Polski, fachowo Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Bolesnej Królowej Polski, również Bazylika MB Królowej Polski, fachowo Bazylika Najświętszej Maryi Panny Bolesnej Królowej Polski, w skrócie Sanktuarium MB Licheńskiej, Bazylika MB Licheńskiej lub Bazylika Licheńska Bazylika i jednocześnie sanktuarium w Licheniu Starym, założone przez zakon księży Marianów.

Na terenie kościoła znajduje się słynna Golgota licheńska oraz dwa inne obiekty sakralne: Kościół MB Częstochowskiej i Kościół św. Doroty. Sanktuarium związane jest z objawieniami maryjnymi i uznawanym za cudowny obrazem Matki Boskiej Licheńskiej. Obejmuje ono swym zasięgiem zespół kościołów, kaplice, klasztory, cmentarz, kamienną Golgotę, część muzeum im. ks. Józefa Jarzębowskiego z Fawley Court, muzeum budowy bazyliki, Licheńskie Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym, hospicjum im. bł. Stanisława Papczyńskiego, Centrum Formacji Maryjnej „Salvatoris Mater”, Duszpasterstwo Młodzieży i Powołań, Dom Papieski, źródełko, liczne figury i pomniki oraz inne obiekty sakralne i infrastruktury pielgrzymkowej. Głównym kościołem sanktuarium jest obecnie bazylika Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Licheniu Starym.